lördag 10 november 2012

ridning och olyckor

I dag när jag och min kompis Stina kom till stallet så mockade vi några boxar. Sedan hämtade jag in billy och borstade jag honom sen sa min ridlärare Sussie att jag skulle rida och hon rida kenny. Billy var lite busig från början men sedan vart han lungn, efter ett tag skulle jag trava då så vart billy rädd för en granne som kastade ved, så då snubblade han till i trav så jag ramlade av jag tyckte inte att det gjorde så ont men jag hoppade up på ryggen. Sedan började hästarna i hagen bussa och galoppera fram och tillbaka,då vart kenny lite busig med sussie han bockade och en massa sånt. Billy bryde sig inte i dem men på det stället jag ramlade av så sprang han in mot mitten i trav men väldigt skarpt så jag flög ur sadeln och landade på min axel som jag har haft ont i en vecka nu har jag änu ondare. Men jag klev up i sadeln men då fick stina leda runt mig i paddoken. Sedan kom en tjej som heter Emma som är 6 år och ville rid hon fick rida ett varv sedan var Billy riden 1timme 15 minuter. men hon hjälpte oss att sadla,borsta och släppa ut i hagen. Sen fick hästarna lite hö. Sen kom Malin och tog in nikhil för Sussie skulle rida henne när hon var klar och skulle gå ut i paddoken så dumade sig Nikhil och bockade sparka bakut och lite sånt. Hon började med att gå runt utan att sitta up sedan la hon häderna som om hon red fast hon inte satt uppe på ryggen. Nikhil ville inte göra det så hon stegrade sig och stegrade för högt så hon tippade bakåt landade på rygg, som tur var han sussie akta på sig men nikhil klev på hennes fot men sen stegrade hon inge mer. men sussie red än då och det gick bra.

2 kommentarer: